Monday, June 7, 2010

Tikam diri akibat penyakit kronik

Tikam diri akibat penyakit kronik
Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
2010/06/08

KUALA LUMPUR: Akibat tertekan pelbagai penyakit dialaminya, seorang lelaki berusia 69 tahun nekad mengakhiri penderitaannya bertindak luar kawalan dengan menikam dirinya dengan pisau, semalam.

Tindakan luar pertimbangannya itu mengundang padah apabila dia maut kira-kira jam 11.20 pagi semalam di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, selepas hampir lima jam menerima rawatan. Difahamkan, mangsa tertekan dengan penyakit terpaksa ditanggungnya iaitu Parkinson, darah tinggi, kencing manis dan rabun. Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi di Segambut di sini, semalam, lelaki terbabit yang mendiami bersama anak dan menantunya di flet berkenaan menikam tertusuk di perutnya.dirinya menggunakan pisau yang diambil daripada dapur rumah mereka. Menurut sumber, mangsa bertindak demikian kerana tertekan dengan penyakit dialaminya dan bukan disebabkan masalah kewangan. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi berkata, mangsa ditemui terbaring di kawasan kaki lima flet oleh saudaranya yang juga tinggal di kawasan sama dalam keadaan sebilah pisau “Saksi menghubungi ambulans sebelum memberitahu anak dan menantunya mengenai kejadian terbabit.


“Anak dan menantunya melaporkan kejadian itu kepada polis sebelum sepasukan polis bergegas ke tempat kejadian,” katanya.


Difahamkan, ambulans tiba di tempat kejadian kurang 10 minit sebelum membawa mangsa ke HKL untuk mendapatkan rawatan kecemasan.


Menurut Zakaria, mangsa bagaimanapun maut kira-kira jam 11.20 pagi, semalam selepas menerima rawatan di hospital berkenaan.

my metro

No comments:

Post a Comment

tak klik, dia gila