Monday, June 7, 2010

England menang tetapi persembahan lembap

lampard ngan gerard dah berkawan baik.. hahaha

MORULENG, Afrika Selatan 8 Jun - England menang ke atas sebuah kelab liga Afrika Selatan, 3-0 semalam di sebalik persembahan lembap yang ditunjukkan pada perlawanan latihan terakhir mereka sebelum pembukaan Piala Dunia menentang Amerika Syarikat (AS).

Jermain Defoe, Joe Cole dan Wayne Rooney masing-masing menjaringkan satu gol ketika menentang kelab Platinum Stars di hadapan penonton yang tidak ramai di bandar wilayah timur laut, Moruleng.

Hanya Joe Cole sahaja yang bermain sepanjang perlawanan ketika Fabio Capello membuat 10 pertukaran pada separuh masa pertama. Manakala pemain tengah, Gareth Barry yang cedera serta penjaga gol, David James tidak turun beraksi sama sekali.

Rooney salah seorang pemain gantian telah menjadi menjadi perangsang ketika pasukannya menunjukkan permainan yang mengecewakan, hanya lima hari sebelum bertemu AS.

Peranan Cole lebih hidup tetapi England tetap bergelut untuk mengekalkan dominasi meskipun mereka meningkatkan tempo permainan pada separuh masa kedua.

Capello menggunakan formasi 4-4-2 pada permulaan permainan dengan menyimpan terlebih dahulu tonggak utama mereka, Rooney dan menurunkan penjaga gol berusia 23 tahun Manchester City, Joe Hart yang dilihat sebagai persiapan untuknya beraksi di Rustenburg Sabtu ini. - AP

1 comment:

  1. boleh tahan la tu..penyokong england ek? jom sokong spain..hehehehe

    ReplyDelete

tak klik, dia gila