Monday, January 31, 2011

dialog 3

" Habislah perniagaan kedai makan yang aku usahakan selama ini bakal gulung tikar" mina mendengus sambil berkata kata. kejap berkata kata kejap mendengus. mina tak bagi pilihan. dia buat dua perkara serentak. rimas rakan rakan yang ada disekitar.



"kenapa mina? kenapa? why? why?" tanya seman, semak semacam nadanya. menambah rimas yang sedia ada.

"macam mana kau tahu kedai makan kau nak gulung tikar? bila tarikh? bagi satu tarikh supaya aku bulih usahakan sesuatu" seman lagi, kali ni bukan setakat semak, bahkan senak. ntah apa apa si seman. kalau diberi ruang bercakap. beginilah gayanya. satu kampung bulih jadi panas baran.



"aku tau la, Mark Zuckenberg kata 15 march ni FB tutup, tak gulung tikar cafe world aku yg selama ni aku usahakan secara gigih dan berusaha" mina menjawab macam minta tendangan percuma. macam.



"oh ye tak ye gak, ada logik kata kata kau ni" seman melayan, cuma bezanya seman nampak serius untuk menerima tendangan percuma. dia betul betul sudah bersedia..

4 comments:

  1. eh. td gua dh komen. mana hilang?



    .

    ReplyDelete
  2. senang nak detect orang komen..
    tidak apa pun tak perasan. hehe. :)

    tu la. mana ada benda untung juta2 nak tutup.
    gila ke ape.

    ReplyDelete

tak klik, dia gila