Tuesday, January 25, 2011

Entry penuh unsur Islamik & tasawuf

Perenggan Pertama..
Ingatlah wahai manusia. Semua yang terjadi adalah atas kehendak Dia yg Maha Kuasa. kita sebagai umat melayu juga islam harus mempercayai qada' & qadarNya. Sesungguhnya ia tidak dapat ditidakkan dalam menghalalkan satu satu cara. dalam hidup ini kita harus menghayati hidup dengan penuh syukur dan redha keatas segala nikmat dariNya. segala bentuk ranjau hidup kita harus tadah dengan lapang dada. sekian.


Perengaan Ke-dua
tapi kalau lu pinjam duit dan tak reti nak pulang balik. sampai nak tunggu gua kata sesuatu berkaitannya atau nak tunggu gua bagi klu atau tadah2 tangan macam pura pura terima hutang dari lu, depan muka lu, secara imijinasi. apa kejadahnya ini semua.. kami di Aduan Rakyat memboikot perangai lu secara tak tentu hala..







Sinopsis cerita
jangan kaitkan pemahaman semantik dalam menyamakan perenggan satu dan perenggan dua secara terang-terangan. tolong jangan guna klausa perengaan pertama dan bajet ia satu hujah kuat dalam mempertahan kes perenggan kedua. jangan sesekali adaptasi nilai nilai islamik dalam kes buat buat lupa. Tolong jangan kata ini antara peringkat tasawuf tertinggi sedangkan lu tak faham apa itu tasawuf. ini bukan kes ketentuanNya..

ini kes lu punya perangai tak senonoh..
ini kes lu mintak pakej terajang berkombinasi..

2 comments:

tak klik, dia gila